W przetargu na półroczny wynajem elektrowozów o prędkości maksymalnej 200 km/h z dopuszczeniami do jazdy w Niemczech, Austrii oraz Czechach jedyną ofertę złożył Cargounit. Propozycja będzie teraz badana przez zamawiającego – PKP Intercity. Wynajem lokomotyw jest konieczny, ponieważ nowe Griffiny 200 przewoźnika nie uzyskały jeszcze dopuszczeń międzynarodowych.
Stawka zaproponowana przez Cargounit to 69 945 euro opłaty stałej (kryterium to miało w postępowaniu wagę 95%) i 0,92 euro za kilometr przebiegu w ramach opłaty zmiennej (5% wagi). Cena całkowita za wykonanie przedmiotu zamówienia wynosi 1 667 880 euro brutto. Na sfinansowanie kontraktu PKP Intercity zamierzały przeznaczyć 5 877 040,86 zł brutto, co przy dzisiejszym kursie euro (4,2455 zł według NBP) daje kwotę niższą od żądanej przez oferenta – 1 384 298,87 zł. Na razie nie wiadomo, jak przewoźnik rozwiąże ten problem.
O samym przetargu
informowaliśmy w kwietniu. Kluczowym warunkiem – oprócz wspomnianej już prędkości maksymalnej – była wielosystemowość oraz posiadanie przez lokomotywy dopuszczeń do prowadzenia pociągów pasażerskich na sieci kolejowej Niemiec, Czech i Austrii. PKP Intercity muszą wynajmować pojazdy o takich parametrach, ponieważ nowo odbierane Griffiny 200 z Newagu (seria EU200)
nadal nie są homologowane poza jej granicami. Producent (Newag) deklaruje uzyskanie homologacji
dopiero w przyszłym roku.